Vysílací radě se nelíbí, jak TV Nova propaguje své stránky tn.cz - horzí jí postih?

Praha - Forma odkazů na server tn.cz během vysílání zpravodajství TV Nova může porušovat zákon o regulaci reklamy. Tak ve čtvrtek zdůvodnila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájení správního řízení s CET21, která je provozovatelem Novy.

Přidejte svůj názor

Logo TV Nova k 15. výročí vysílání

„Podle mého osobního názoru by ten odkaz nebyl reklamou, pokud by měl textovou formu a byl umístěn někde dole v rohu obrazovky. Dokonce, i kdyby mluvený odkaz souvisel například s právě odvysílanou reportáží, tak bych nebyl proti a nepřekračovalo by to hranice klasického self proma. Jestliže ale odkaz nesouvisí s aktuálním vysíláním a je vysloven moderátorem, tak už mám pochybnosti, zda nejde o reklamu, která není jasně oddělena od vysílání, tak jak to požaduje zákon,“ řekl agentuře Mediafax místopředseda RRTV Petr Pospíchal.

Divák se tak podle něj dostává k nabídce, kde už panují zcela jiné obchodní vztahy. „Ale není to nic proti Nově. Je tu jen určitá pochybnost a my ji chceme jednou pro vždy vyjasnit,“ vysvětlil Pospíchal.

Se zahájením správního řízení s TV Nova ale nesouhlasí tři členové RRTV, Václav Žák, Eva Kantůrková a František Pejřil. Podle jejich názoru "má provozovatel právo svůj program vysílat svobodně a nezávisle. Regulátor by měl proto intervenovat pouze tam, kde je porušení zákona evidentní. V případě odkazů na webové servery provozovatelů tomu tak podle našeho názoru není. Nejde o reklamu, ale o podrobnější informační servis pro diváka, který je přístupný zdarma. Tyto odkazy používají TV stanice i v jiných zemích EU, kde platí stejné definice reklamy. Nemůže být přitom rozhodující, jestli odkaz na web pouze běží na obrazovce, což prý nemá reklamní charakter, zatímco výzva moderátora už ano." Radní to uvedli ve svém rozdílném stanovisku k rozhodnutí RRTV.

Advokát Libor Štajer, který se specializuje na reklamní právo, se domnívá, že rada bude jen těžko nějakým způsobem Novu sankcionovat. Podle něj odkaz na tn.cz reklamou není, už jen proto, že reklama je obchodní sdělení dělané za nějakou úplatu. „Těžko by se prokazovalo, že server tn.cz něco Nově za promo platí, navíc když je její součást,“ soudí reklamní právník.

Zákon o některých službách informační společnosti zase podle zjištění Mediafaxu říká, že reklama je druh obchodního sdělení. Ale za obchodní sdělení se nepovažují údaje umožňující přímý přístup k informacím o činnosti fyzické či právnické osoby nebo podniku, zejména doménové jméno nebo adresa elektronické pošty.

„Jsme přesvědčeni, že vysíláme Rychlé televizní noviny v souladu se zákonem a licenčními podmínkami. Poté, co se seznámíme s obsahem vyrozumění od RRTV, budeme na tuto skutečnost reagovat,“ sdělilo ve čtvrtek tiskové oddělení TV Nova.

Témata: televize
Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější z Kultury

reklama
reklama